Mudahnya jangkitan sakit cacar air : Kena jauhkan pembawa dengan orang luar

04:49 anas 2 Comments

Hari ni we all faced 2 incident yang boleh dikatakan mencabar jugak.

First of all masa pukul 9.40am, Cikgu Luqman called and suruh we all fetch dia. Cikgu kata Luqman suspected chicken pox. Aisya baru je baik chicken pox after one week plus demam. Ingatkan Luqman terlepas dari chicken pox but very unfortunate.

Our family stayed at Erin’s parents for the past 2 weeks. During the day, Aisya and Erin will be at home. I am at office and Luqman is at his school. Time malam, Aisya will sleep with me and Luqman will sleep with Erin. We both sleep at different room. This is to ensure Luqman tak kena chicken pox.

For the 2 weeks kat sana, Aisya tak boleh turun bawah. Ibarat house prisoned. What she does is to scream from above if she’s bored. One more thing, she knows her limitation. She knows she can’t come down because there’s Luqman and there’s Armaan, my 3 months nephew in law.

So yeah…Kalau Luqman dah kena, there’s a big probability yang si Armaan pun akan kena. 
Kalau kena, kesian laa kat Baby tu sebab his Aqiqah is scheduled on the 8th of April nanti.

Tapi…Kalau dah nak kena, what can we do kan? Kuasa Allah. -> Ni untuk comfortkan hati kita berdua just in case kalau Armaan kena chicken pox. J

Second incident pulak – our tukang jahit salah jahit our telekung’s border. The conversation was like this:

Erina: Kak, telekung ni dah salah border.
Tukang Jahit : Itulah. Tapi ni bukan salah akak. Kalau Erina nak betulkan, mahal ni.

Eh eh. Macam mana pulak ni? Dia yang salah pastu dia siap kata kalau nak repair mahal. Confuse pulak we all.

Hari ni we both banyak spend time dalam kereta sebab we all pi beli laptop baru, pi Jakel, pi kedai jahit, pi jumpa tukang jahit, pi makan and finally balik rumah.

So beginilah nasib we all untuk seminggu ni.

I told Erin that I will be able to free up myself for any task. Besides that, I will go to the office and Erin will take care of Luqman at home.


Adios! Till we meet again.

You Might Also Like

2 comments:

  1. Saya telah kehilangan banyak masa untuk syarikat pinjaman palsu yang cuba mendapatkan pinjaman. tetapi itu tidak berlaku lagi.

    Nah, saya melihat komen pada blog oleh Marianne Low yang memberi keterangan tentang mendapatkan pinjaman dari seorang ibu Susan bowman, yang saya fikir sebagai salah satu syarikat palsu ini. Kemudian saya memutuskan untuk menghubunginya dan mencubanya semula .... Mengejutkan saya selepas prosedur yang diberikan kepada saya oleh ibu Susan. Kemudian dia meyakinkan saya bahawa saya akan dibiayai oleh bank langsung dari Indonesia yang harus saya pegang. Saya menunggu sehingga pinjaman saya diproses dan diluluskan dan kemudian saya mendapat pinjaman saya memohon langsung ke akaun bank saya tanpa bayaran tambahan ... Semoga Allah memberkati ibu Susan untuk kerja yang indah yang dia lakukan ..... Kebanyakan kawan saya yang memerlukan pinjaman juga dikenakan dan mereka mendapat pinjaman juga ....

    Anda boleh menghubungi ibu Susan bowman dengan e-mel ini (Susanbowmanloancompany@gmail.com)
    Juga pada whatsapp 12027538718
    untuk pinjaman anda sendiri dia tidak menipu saya

    Dan jika anda juga boleh menghubungi saya di email ini jika anda takut: aelok36@gmail.com

    ReplyDelete
  2. BERITA BAIK

    Adakah anda berfikir untuk mendapatkan bantuan kewangan, adakah anda serius memerlukan pinjaman segera, anda memikirkan memulakan perniagaan anda sendiri, anda berada dalam hutang, ini adalah peluang anda untuk mencapai hasrat anda kerana kami menyediakan pinjaman peribadi, pinjaman perniagaan, dan pinjaman korporat , Dan segala macam pinjaman pada kadar faedah 2%. Kami adalah Syarikat Pinjaman yang sah, kami menjamin semua pelanggan berharga kami bahawa mereka akan mendapatkan semua pinjaman individu dengan senyuman di wajah mereka.
    Untuk maklumat lanjut sila hubungi kami sekarang melalui e-mel:
    Susanbowmanloancompany@gmail.com

    dan anda juga boleh pergi ke syarikat Via whatsapp dengan nombor ini
    +120275328718
    anda boleh memanggil atau teks kami pada nombor itu

    ReplyDelete