5 tips mudah tapi sukar nak dilaksanakan jika nak berjaya

09:47 anas 2 Comments


Karakter penting untuk berjaya



Semalam saya berjumpa dengan seorang kenalan yang sangat hebat tapi low profile. Beliau share dengan saya a few useful tips untuk saya kongsikan bersama.

5 tips mudah tapi sukar nak dilaksanakan jika nak berjaya

1.       Berlaku jujur- bila kita jujur dalam kehidupan, kita akan enjoy life to the fullest. Jadilah orang yang jujur walaupun ada kalanya terpaksa menyakiti.

2.      Bersyukur dengan apa yang kita ada- Macam mana kita nak dapat sesuatu yang luar biasa sekiranya kita tak bersyukur dengan apa yang kita ada. Cuba relax and imagine whatever u have and be thankful to Allah. Allah takkan bagi melebihi kemampuan kita.

3.      Skill tahan 2 jam- Kalau kita nak beli sesuatu,cuba belajar tahan selama 2 jam. Kalau lepas 2 jam still nak benda tu, then beli. Kalau takda rasa nak beli lagi maknanya benda tu tak penting

4.      Berjemaah- Hidup kita tak perfect kalau kita tak berjemaah. Kalau nak buat business, create a team and collaborate. Wonderful result derived from great team and collaboration.

5.      Do something different to get the different result. U will never get something more if the action is the same.


Padu. Bila I baca balik apa yang tengah I tulis ni, I boleh rasa perlunya kelima-lima elemen ni jika nak berjaya.Semalam saya berjumpa dengan seorang kenalan yang sangat hebat tapi low profile. Beliau share dengan saya a few useful tips untuk saya kongsikan bersama.


You Might Also Like

2 comments:

  1. Saya telah kehilangan banyak masa untuk syarikat pinjaman palsu yang cuba mendapatkan pinjaman. tetapi itu tidak berlaku lagi.

    Nah, saya melihat komen pada blog oleh Marianne Low yang memberi keterangan tentang mendapatkan pinjaman dari seorang ibu Susan bowman, yang saya fikir sebagai salah satu syarikat palsu ini. Kemudian saya memutuskan untuk menghubunginya dan mencubanya semula .... Mengejutkan saya selepas prosedur yang diberikan kepada saya oleh ibu Susan. Kemudian dia meyakinkan saya bahawa saya akan dibiayai oleh bank langsung dari Indonesia yang harus saya pegang. Saya menunggu sehingga pinjaman saya diproses dan diluluskan dan kemudian saya mendapat pinjaman saya memohon langsung ke akaun bank saya tanpa bayaran tambahan ... Semoga Allah memberkati ibu Susan untuk kerja yang indah yang dia lakukan ..... Kebanyakan kawan saya yang memerlukan pinjaman juga dikenakan dan mereka mendapat pinjaman juga ....

    Anda boleh menghubungi ibu Susan bowman dengan e-mel ini (Susanbowmanloancompany@gmail.com)
    Juga pada whatsapp 12027538718
    untuk pinjaman anda sendiri dia tidak menipu saya

    Dan jika anda juga boleh menghubungi saya di email ini jika anda takut: aelok36@gmail.com

    ReplyDelete
  2. BERITA BAIK

    Adakah anda berfikir untuk mendapatkan bantuan kewangan, adakah anda serius memerlukan pinjaman segera, anda memikirkan memulakan perniagaan anda sendiri, anda berada dalam hutang, ini adalah peluang anda untuk mencapai hasrat anda kerana kami menyediakan pinjaman peribadi, pinjaman perniagaan, dan pinjaman korporat , Dan segala macam pinjaman pada kadar faedah 2%. Kami adalah Syarikat Pinjaman yang sah, kami menjamin semua pelanggan berharga kami bahawa mereka akan mendapatkan semua pinjaman individu dengan senyuman di wajah mereka.
    Untuk maklumat lanjut sila hubungi kami sekarang melalui e-mel:
    Susanbowmanloancompany@gmail.com

    dan anda juga boleh pergi ke syarikat Via whatsapp dengan nombor ini
    +120275328718
    anda boleh memanggil atau teks kami pada nombor itu

    ReplyDelete