Kata-kata dari pengasas Telekung Siti Khadijah

23:41 anas 3 Comments


Pengasa Telekung Siti Khadijah bersama model ketika pelancaran butik SK


Semalam saya terdengar perbincangan founder Pengeluar Telekung No.1 Malaysia, Puan Padzilah di radio Ikim.
"Kami bukan nak buat business short term. Kami ada plan untuk jadi billion dollar company. Saya tak pernah sangka yang kami boleh berada di tahap ini sekarang."
Jual telekung je tau...
Tahun lepas, ada orang pernah cakap ngan saya:
"Boleh ke nak buat duit dengan telekung? Orang lain jual jubah and tudung but you nak focus kat telekung."
Saya diam. Biarkan apa dia nak cakap coz to me, I know what I should do.
Saya nak you all  tahu yang apa benda yang anda buat, buat je betul-betul. Berjaya atau tak adalah subjektif.
Kalau kita buat business semata-mata nak :
1. Kaya
2. Malas bekerja 9-5
3. Sebab orang lain berjaya
Confirm tak berjaya.
Kalau betul-betul nak berjaya, you kena beri manfaat. Jual manfaat. Tu yang penting.
Contoh macam saya jual telekung. Telekung adalah product. Apa yang saya jual adalah:
1. Keselesaan para wanita untuk bersolat
2. Pilihan telekung berjenama pada harga yang affordable
Saya tak perlu hardsell kerana saya percaya 100% yang telekung kami adalah yang terbaik.
----------
Be confident in what you do. In what you sell.
Once you are confident with yourself, barulah orang lain akan percaya kat korang.

You Might Also Like

3 comments:

  1. gambar Puan Norliza, cerita ttg Puan Fazillah, tak selari. Telekung Puan Norliza - Alkauthar . Mungkin boleh dibaiki.

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum, mohon betulkan artikel ini. Gambar diberikan adalah gambar Founder Telekung Al-Kauthar, Pn Norliza. Bukan founder telekung Siti Khadijah. Terima kasih

    ReplyDelete