Penulisan kena ada roh

00:08 anas 0 Comments

Saya belajar menulis dan minat menulis sejak dari bangku sekolah lagi sebenarnya.

Ada satu sahabat saya berkata kalau kita nak dapat banyak sambutan, tulisan kita kena ada roh.

Wow.

Ada roh?

Saya tak pernah dengar pasal tulisan kena ada roh.

Apa yang saya amalkan ialah, nak tulis, kita kena tulis berdasarkan emosi kita.

Bila kita gunakan emosi bercampur dengan akal kita, kita akan dapat hasilkan satu cerita sama ada fakta ataupun auta.

Sekarang ni banyak sangat mazhab yang tengah memperkatakan pasal 'copywriting' dan ada yang berkata kepada saya yang saya sepatutnya charge orang sebab saya ada talent.

Saya diam.

Bukan semua benda kena buat business dalam hati saya.

Tapi, di masa depan, tengoklah kan...


You Might Also Like

0 comments: