Bagaimana nak jadi famous di sosial media

01:38 anas 0 Comments

Tips saya petang ni.
Seseorang boleh jadi famous di sosial media dengan cara:
1. Update benda-benda yang berilmiah
2. Update kereta mewah dan kereta mewah
3. Cerita kejayaan yang bermula dari kesusahan
4. Upload gambar bersama orang-orang femes yg menjadi pujaan ramai
5. Join group ‪#‎GSL‬
6. Viralkan diri dengan benda yang pelik-pelik
Tak susah nak jadi famous tapi kena fikir pulak bila dah jadi famous, ada satu tanggungjawab di bahu:
1. Orang akan mula follow awak
2. Awak bertanggungjawab di atas follower awak
3. Banyak cabaran yang tak disangka-sangka
Jadi famous sama seperti nak jadi kaya.
Kena plan for it.
Lagi satu cerita saya nak kongsi.
"Abang, ni rumah Abang ke? Besarnya." Despatch boy.
"Bukan rumah saya tapi rumah Family wife saya." Saya.
"Best tak bang?" Despatch boy.
"Alhamdulillah tapi biasa je bro. Takda apa yang best sangat pun." Saya.
"Abang cakap macam tu sebab abang dah biasa. Macam saya orang biasa, mestilah saya suka rumah macam rumah Abang." Despatch boy.
"Bro, setiap orang pasti ada impian. Nak rumah besar dan kereta mewah. Apa yang kita lupa ialah itu semua adalah nafsu dan impian. Hakikatnya, adakah kita perlu semua tu?
Kalau bro nak tau, ada sorang jutawan ni dia ada 5 bijik kereta sport. Tp, dia paling suka pakai CRV lama sebab selesa dan mudah nak bawak as compared to Ferrari and Lamborghini.
Bro, jangan kejar nafsu.Kejar impian. " Saya.
Bro tersebut terkedu dan menangis dengar percakapan saya semalam.
Anda faham apa yang saya kongsikan di sini?

You Might Also Like

0 comments: