23:55 anas 0 Comments

Hari ni saya nak bercerita sedikit sebanyak mengenai penglibatan saya ke dalam perniagaan telekung.

Tahun 2014, kami ada bukak booth di Subang Parade iaitu booth for Ramadhan. Kami jual Telekung Cotton under nama Maryam dan kami dapati telekung kami tu banyak orang suka. Harga yang kami jual pun murah sekitar RM 100 lebih je.

Saya dan isteri sebenarnya tiada impian untuk jual telekung sahaja kerana kami sebenarnya ingin menjual barang-barang sunnah di online portal kami iaitu  www.zaahara.com.

Ada banyak business owner yang dah berjaya pernah berkata kepada kami bahawa kalau kami nak berjaya, kami kena ada speciality dalam business kami. Kami boleh jual seratus produk tapi 20 peratus dari produk kami adalah killer produk kami.

2 tahun masa berlalu dan akhirnya kami sedar yang kepakaran kami adalah dalam bidang telekung dan kami decide nak jadi #1 telekung provider di sekitar South East Asia and also the world! Nampak macam gila tapi itulah hakikatnya.

Saya membuat satu hashtag khas untuk saya iaitu #AnasSaudagarTelekung di dalam FB saya dan Alhamdulillah ianya sedang mendapat tempat dikalangan follower saya. Di sini saya dapati yang personal branding adalah salah satu kunci kepada kejayaan. Bukan saya nak kata yang saya dah berjaya tapi setakat ni, saya dah mempunya hampir 5k follower di fb hanya dengan teknik simple yang saya amalkan. (Akan saya share di posting lain bagaimana saya dapatkan 5k follower dalam masa 4 bulan sahaja). Yang menarik pasal follower saya, mereka adalah golongan yang aktif. Bukannya follower semata-mata.

Berbalik kepada cerita saya, kami ada beberapa jenis telekung dan yang paling hit buat masa kini adalah Telekung Maryam, Telekung Aamina dan juga Telekung Sofia.

Ramai yang dah mencuba telekung kami. Anda bila lagi?

Kalau berminat, anda boleh pergi terus ke www.zaahara.com dan buat pembelian terus di sana atau pun whatsapp terus ke 0103661801.

Jangan tunggu lama-lama.


You Might Also Like

0 comments: